مارگارت مارکوس(مریم جمیله)
خانم مارگارت مارکوس محقق آمریکایی، تحصیل کرده در دانشگاه نیویورک که بعد از مسلمان شدنش، نام مریم جمیله را برای خود انتخاب کرده میگوید: «در حین تحصیل مریض شدم و مدت دو سال در بیمارستان بستری بودم در آنجا بود که نذر کردم خوب شوم تا زودتر به اسلام و مسلمانان بپیوندم. بیماری من به طور غیر منتظرهای بهبود یافت و پس از مرخصی از بیمارستان در شهر نیویورک به دنبال پیدا کردن مسلمانان به جستجو پرداختم و با شریفترین افراد مسلمان برخورد کردم و با کمال افتخار اسلام آوردم.
این بانوی مسلمان آمریکایی تاکنون آثاری نیز به رشته تحریر درآورده که از آن جمله میتوان به نقش اسلام در برابر غرب، منشور نهضت اسلامی، اسلام و غرض ورزیهای خاورشناسان، اسلام و مدرنیسم، اسلام در تئوری و عمل، اسلام در برابر اهل کتاب، اسلام مورد حمله از خارج و داخل و تمدن غرب بالذات محکومت است اشاره کرد.
حرف اول و آخرم علی(ع) است
اوز دونوش
خانم اوز دونوش ۲۸ ساله متولد آنکارا، اهل ترکیه است. وی در ۱۶ سالگی مذهب جعفری را شناخت و به گفته خودش زمانی واقعا شیعه شد که امیرالمومنین علی(ع) را شناخت. او توانست خواهران خود را مورد تاثیر قرار دهد و آنها را نیز به مذهب تشیع مشرف کند. خانم اوزدونوش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی است و در مورد حجابش میگوید: «وقتی نام حضرت زهرا(س) را میشنوم فقط غصه میخورم، خیلی ناراحت میشوم، ایشان در جوانی چقدر سختی و رنج کشیدند. انشاءالله ایشان مرا به خاطر اشک بر علی(ع) شفاعت کنند، حرف اول و آخرم علی است».
دیانا تران گوسو (هاجر حسینی)
دیانا تران گوسو (هاجر حسینی) در خانوادهای مسیحی کاتولیک در ایالت تگزاس به دنیا آمد. در ایام جوانی به کار تبلیغ دین مسیحیت در کلیسا مشغول بود که با دین اسلام آشنا شد و پس از مطالعه و تحقیق، اسلام را به عنوان دین خود برگزید. وی در مورد اهمیت حجاب میگوید: «حجاب یک قسمت از طرح کاملی است که اسلام برای زندگی کردن انسان معرفی کرده است. وقتی میبینم حجاب میتواند مرا از چه فاجعههایی نجات دهد اعتماد به نفس خاصی پیدا میکنم و حس خوبی به دست میآورم که مرا قوی و استوار میکند».
ارزش واقعی زن در اسلام مشخص میشود
صوفیا کاسترو (زهرا کاسترو)
صوفیا کاسترو بانوی شیعه آرژانتینی که نام خویش را به زهرا کاسترو تغییر داده اهل شهر بوئنوس آیرس پایتخت این کشور است. وی در مورد تبلیغات دروغین رسانههای غربی میگوید: «زنان در آرژانتین بسیاری از مسائل را وارونه میبینند؛ از طریق رسانههای یک آزادی دروغین به آنها وعده داده میشود. چیزی که برای زنان آرژانتینی و به طور کلی برای زنان غربی مهم است وضعیت ظاهری و حضور فیزیکی است. زنان غربی فکر میکنند وقتی بتوانند با ظاهری بیحجاب و عرض اندام در جامعه ظاهر شوند به آزادی رسیدهاند و ارزش پیدا کردهاند و بیشتر ارزش آنها جنسیتی است».
وی همچنین خطاب به زنان مسلمان میگوید: «شما زنان مسلمان الگوهایی برای زنان دنیا هستید، فرزندانی را تربیت کنید که در آینده سرباز امام زمان(عج) خواهند بود».
مجذوب شخصیت علی بن ابیطالب(ع) شدم
زینب تیلور
خانم زینب تیلور ماجرای اسلام آوردن و شیعه شدنش را چنین شرح میدهد: «در سنین جوانی به دنبال معنویت اصیل میگشتم. یک روز چشمم به کتابی به زبان انگلیسی افتاد که سه مقاله درباره معرفی امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) بود و نویسنده مقالات، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و شهید مطهری بودند. با مطالعه این کتاب مجذوب شخصیت امام علی(ع) شدم و همین جاذبه سبب شد تا درباره دین اسلام و حضرت محمد(ص) مطالعاتم را آغاز کنم و در نهایت مسلمان شدم، بعد به سراغ مذاهب مختلف اسلامی رفتم. آن علی را که من شناخته بودم در هیچ کدام نیافتم تا اینکه به تشیع رسیدم».
خانم تیلور در راستای تبلیغ دین اسلام و مذهب تشیع، مدرسهای با نام «مدرسه اسلامی امام مهدی(عج) در استرالیا تاسیس کرده که پذیرای ۱۴۰ دانش آموز است.
حجاب وسیله ای است برای نزدیک شدن به خالق
جنة الحیدری
خانم جنة الحیدری بانوی تازه مسلمان و شیعه کانادایی است که در اونتاریو زندگی میکند. او نویسنده و تصویرگر کتابهای کودکان است و داستان آخرین کتابش با نام «نخستین حجاب ضحی» روایتگر زندگی دختربچه مسلمانی است که در برای نخستین بار بعد از رسیدن به سن تکلیف شرعی، حضور با حجاب در جامعه را تجربه میکند. وی همچنین مدیر سایتی است که به تازه مسلمانان سراسر جهان اطلاعات لازم در مورد دین مبین اسلام را میدهد. این بانوی شیعه میگوید: «نخستین باری که در جامعه با حجاب ظاهر شدم برایم بسیار سخت بود چون هیچ زن مسلمان و با حجاب دیگری در اطراف من زندگی نمیکرد اما من میخواستم این بار به جامعه نشان دهد که من مسلمان شده و در راهی که قدم گذاشتهام محکم هستم ولی بعدها به این نتیجه رسیدم که حجاب ارزشی است برای خودم چرا که وسیلهای برای نزدیکتر شدن به خالقم خواهد بود».
به حجاب خودم افتخار می کنم
گلندا اوربین که نام سمیه رنجبر را بعد از مسلمان شدن برای خود انتخاب کرده، دختر جوان آمریکایی از خانوادههای متعهد و مقید به مذهب کاتولیک بود که متاثر از جذبه انقلاب اسلامی و مهمتر از آن شخصیت امام خمینی(ره) به اسلام علاقه پیدا کرد و پس از طی فراز و نشیب زیاد و تحمل سختیهای فراوان مسلمان و شیعه شد. گلندا در رعایت حجاب و پوشش به قدری مقید است که اگر کسی نداند تصور نمیکند او آمریکایی مسلمان شده است. وی بعد از اینکه مسلمان شد به دلیل داشتن حجاب از دانشگاه اخراج شد. گلندا در مورد حجابش میگوید: «من حاضرم سختی حجاب را در شرایط مختلف تحمل کنم اما آن را برای لحظهای هم که شده از سر بر ندارم چون حفاظ امنی برای خودم است. در ایران خانمهای محجبه ارزش و احترام بیشتری دارند هرچند برخی اصلا حجاب را رعایت نمی کنند و خود را در معرض دید نامحرم قرار می دهند».
زینب ترلاک
زینب ترلاک بانوی تازه شیعه شده ترکیهای است که در دانشگاه جامعه المصطفی در رشته فلسفه اسلامی تحصیل میکند. وی میگوید: «به دلیل نقاط ضعفی که در اعتقادات خودم میدیدم در ایران ماندم، مطالعه کردم و شیعه شدم. کتب اهل سنت را مطالعه میکردم و همواره به خودم میگفتم چرا امام ندارم و چگونه بدون امام زندگی کنم؟ به دلیل ممنوعیت حجاب در دبیرستان، در منزل درس خواندم و در همان دوران حافظ کل قرآن شدم. بسیاری از خواهران مسلمان به دلیل ممنوعیت حجاب اذیت شدهاند و یکی از خواهران به دلیل کتک خوردن فرزند خود را از دست داد و به دلیل سختگیری از کشور ترکیه مهاجرت کرد ولی من بر این عقیده هستم که همانطور که خدا به نماز امر کرده، به حجاب هم امر کرده و در هر حال باید رعایت شود».
دینا زیبایی
دینا زیبایی بانوی تازه شیعه شده آلمانی هم که در جامعه الزهرا(س) قم در یکی از رشتههای حوزوی مشغول تحصیل است در مورد مسئله حجاب میگوید: «وقتی مسلمان شدم حسرت خوردم که چرا چند سال از عمرم را در غفلت گذراندم و لذت داشتن حجاب را از دست دادهام و حتی یک بار هم دلم نخواست به آن روزها برگردم».
با چادر مشکی احساس آزادی بیشتری میکنم
آرمیناهاسایک دانشجوی بوسنیایی ساکن قم است که چند سالی است به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویده؛ وی به شناخت خود از اسلام اشاره میکند و میگوید: «داستان حضرت ابراهیم(ع) و جریان عاشورا مرا بسیار متحول کرد و من به اسلام روی آوردم. اصل حجاب و عفاف در همه ادیان وجود داشته و فقط مربوط به زمان پیامبر اسلام(ص) نیست. گروههای متمدن همیشه پوشش داشتهاند، همواره در طول تاریخ گروههای غیر متمدن فاقد پوشش بودهاند. من با چادر مشکی خیلی احساس آزادی بیشتری میکنم به طوری که وقتی در تعطیلات به بوسنی میروم، دلم برای چادر مشکی تنگ میشود».
حجاب کارت شناسایی بانوان مسلمان است
ماریهاسکی
ماریهاسکی بانوی تازه مسلمان آمریکایی که دختر یک کشیش پروتستان است میگوید: «حجاب یک ارزش و کارت شناسایی بانوان مسلمان است؛ دشمن از راههای مختلف وارد شده و نباید بگذاریم ایمان ما را بگیرد؛ موضوع حجاب در انجیل هم آمده ولی متاسفانه تفسیر غلط کشیشها از حجاب سبب شده که بین بانوان اجرا نشود».
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940110000490